Gmail – potvrzení o přečtení
Na začátku je třeba zmínit, že potvrzení o přečtení emailu není spolehlivá ani doporučená technika – viz box níže. Je to ale častý dotaz uživatelů Google Apps, proto se mu na Jak na IT věnujeme. Funkčnost je jednoduchá – pokud si u svého emailu vyžádáte potvrzení o přečtení, budete zpětně informování o tom, že příjemce váš email přečetl.
Gmail tuto funkci podporuje pouze v rámci Google Apps pro firmy, vzdělávání a státní správu. Gmail “zdarma” tuto funkci nepodporuje! Navíc je v Google Apps tato funkce standardně vypnutá. Pokud ji ve svém Gmailu v rámci Google Apps nevidíte, požádejte vašeho administrátora o její zapnutí. Zapnutí je plošné v rámci celé organizace a nelze nastavit selektivně na jednotlivé uživatele.

Potvrzení o přečtení je potřeba v Google Apps nejdříve povolit.
Potvrzení o přečtení není spolehlivá ani doporučená technika. Aby potvrzení o přečtení skutečně dorazilo odesílateli emailu, je potřeba, aby i strana příjemce tuto funkci podporovala. Na což se nelze 100% spolehnout. Navíc mnoho uživatelů považuje tuto funkci za obtěžující a úmyslně potvrzení o přečtení neposílá, případně tuto funkci vypíná úplně.
Pisatel emailu
Ve zprávě, u které si přejete obdržet potvrzení o přečtení, stačí vybrat z nabídky v pravém dolním rohu položku Požadovat potvrzení o přečtení.

Potvrzení o přečtení si v okně s novým mailem vyžádáte v nabídce v pravém dolním rohu.
Příjemce emailu
Jakmile příjemce email přečte a pokusí se ho zavřít (např. se chystá přečíst další email), zobrazí se mu výzva k odeslání potvrzení.

Příjemce emailu musí vybrat, jestli potvrzení o přečtení pošle nebo ho bude ignorovat.
Přehled potvrzení
Pisatel obdrží informaci emailem, že byl jeho email přečten a v původní zprávě lze zjistit, kdo z příjemců si email již přečetl.

Přehled příjemců, kteří si email přečetli.