Gmail – delegování pošty

Často nastávají situace, kdy potřebujeme zpřístupnit svůj emailový účet dalšímu uživateli. Například asistentce, která vyřizuje za vás poštu. Sdělení hesla však znamená darování přístupu nejen k poště, ale i ke všem ostatním službám, nastavením a aplikacím Google jež jsou s účtem spojeny. Google však nabízí řešení mnohem elegantnější –  delegování pošty.

Pokud chceme udělit přístup k poště na dalšího člověka, stačí v Nastavení Gmailu (ozubené kolečko) v sekci Účty a Import nastavit delegaci pomocí funkce Udělení přístupu k vašemu účtu.

V položce “Udělení přístupu k vašemu účtu” zvolíme odkaz “Přidat další účet”.

V okně, které nám vyskočí zadáme jméno a emailovou adresu námi zvoleného zástupce.

Na zadanou emailovou adresu dorazí potvrzovací email, který musí příjemce přijmout. Námi zvolený delegát může poté navštívit náš účet, prohlížet, ale i odpovídat na emaily, stejně jako procházet Kontakty. Další možnosti, aplikace a obsah nastavení jsou mu však skryty.

Uživatel, na kterého jsme přístup delegovali, se přepne na vaši poštu pomocí nabídky u vaší profilové fotografie (pokud v nabídce delegovaný účet po potvrzení nevidíte, počkejte – může to trvat až 24 hodin, než se nastavení projeví).

Seznam na mne delegovaných účtů naleznu po kliknutí na svůj profilový obrázek.

Počet delegování je omezen – u Gmail účtů zdarma můžete udělit přístup maximálně 10 lidem. U placených účtů G Suite je tento limit 25 uživatelů. Ale tímto možnosti využití nekončí. Dalším způsobem může být delegování poštovních účtů mezi spolupracovníky. V případě dovolené či nemoci za nás akutní poštu jednoduše vyřídí někdo jiný, aniž bychom mu museli dávat plný přístup do našeho účtu.

Mohlo by vás zajímat